lördag, mars 18, 2006

Årsmöte

Nu är det årsmötestider. I eftermiddag har Arbetarekommunen sitt. Det är där vi beslutar om listan på kandidater inför kommunfullmäktigevalet.
I en demokratisk organisation är det medlemmarna som fattar besluten. I det här fallet föreslås kandidater och listan fastställs av medlemmarna. Det är i dag vi utser vilka som skall styra kommunen fram till år 2010. Vill man påverka politiken krävs det därför, att man aktivt deltar i den demokratiska processen i det parti man sympatiserar med.
I morgon kommer jag att rapportera hur socialdemokratiska valsedeln ser ut och vilka personer vi föreslår som nämndordföranden efter höstens val.

I onsdags och torsdags deltog jag i "Alla medlemmars Kurs, Handels 100 år" för pensionärer inom Handels. Vi var 40 stycken, som på Cinderella studerade vår historia. Vi utsåg också en arbetsgrupp som skall arbeta vidare med pensionärsverksamheten för medlemmar i Uppland.

Nytt foto på mig har jag fått till bloggen. Bättre än så blev det inte. Bloggen för övrigt har uppfräschats med ny bakgrund. Till det bättre tycker jag.




Arbetet har gått vidare under veckan

1 kommentar:

Anonym sa...

Very nice site!
» » »