fredag, februari 02, 2007

Arbetsgruppen

Den arbetsgrupp partierna tillsatt, för att finna en lösning på de politiska samarbetsproblemen i kommunen, består av Anders Åkerlind (m), Anders Satrell (fp), Leif Håkansson (s) och jag själv. Vi räknar med att komma igång med arbetet för fullt nästa vecka. Min förhoppning är att vi skall kunna arbeta skyndsamt och komma med förslag till lösning redan under februari månad.
En förutsättning för en bra lösning är att viljan finns, och det tror jag den gör i dag.

Oavgjort kom som ett överaskande valresultat och det tar lite tid att vänja sig vid situationen. Jag tror inte någon hade räknat med detta. Innebär för de flesta partier, att det som sades i valrörelsen, och som man efter valet var beredd att slåss för, måste omprövas. Förutsättningarna är helt annorlunda, och ingen får anklagas för löftesbrott, om man tar ansvaret för kommunens framtid.

De senaste veckorna har jag inte haft så mycket möjlighet för bloggen. Jag har fått problem med nacke, axel, rygg och arm. Så fort jag kommer i närheten av en dator sätter värken igång. Ibland annars också. Jag har nu bytt skärm, jobbar mest med den bärbara och använder datan så lite som möjligt.
Sjukgymnasten hittar inte orsaken, men säger att ryggen blir sliten med åren. Troligt är att det är något som kommer i kläm. Besvären tycks vara stressrelaterade, vilket innebär att om jag drabbas av arbetslust måste jag sätta mig och vänta tills det går över.
Hoppas det snart blir bättre, annars blir man väl van och klarar att leva med det också.


Nu är ombyggnaden av Tibblehuset igång


1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket trevligt att följa denna blog.