onsdag, maj 25, 2011

Juholt vs Bodström

Är det krig eller inte? Ett nytt "rosornas krig" på gång?
Knappast, även om pressen blåser upp det hela. Juholt har rätt när han vill diskutera politiken och påpekar att politik inte är något spel. Pressen ser det inte på samma sätt och har alltid gett Thomas Bodström ett för stort massmedialt utrymme. Han har till och med nämnts som partiledarkandidat. Lite märkligt med tanke på att han valde att i valrörelsens slutskede åka till USA.
Bodströms bok har jag inte läst och hade inte tänkt läsa heller. Men med tanke på den uppmärksamhet den fått, får jag ändra mig och snarast skaffa den. Vad jag har förstått innehåller den en hel del kritik mot partiets inre arbete. En vad jag uppfattar i många stycken berättigad kritik.
Men detta bör vi inte diskutera i massmedia utan i första hand lösa internt och jag är fullständigt övertygad om att Håkan Juholt kommer att se till att frågan ständigt är  på agendan.

DN, AB1, AB2

1 kommentar:

Anonym sa...

Innan du köper TB's bok, bör du kanske läsa vad "Röda Berget" skriver på sin blogg:
http://rodaberget.wordpress.com/2011/05/25/bodstroms-bok-ar-ett-lysande-exempel/

//Paula