söndag, maj 29, 2005

Fullt upp

Det är mycket nu. Fullt upp med ärenden på Handels, som måste bli klara före sommaren. Rehabiliteringar, uppsägningar, schemaändringar och lönefrågor fyller dagarna. Jag skall ha semester från mitten av juni och bör ha rent på skrivbordet då.
Jag har också köpt en ny dator och installerat Linux på den gamla. Tänkte prova hur det är att köra.

Peter Björkman med bloggen Uppenbar hemlighet kan jag rekommendera. När jag läser det han skriver, inser jag att Olof Palme var den sista socialdemokrat, som lyckats förena det förvaltande regeringsinnehavet med partiledarens visionära opinionsbildning.

Philip Pullman fick i veckan Almapriset. Triologin "Den mörka materian" kan läsas av såväl ungdomar som vuxna. Jag rekommenderar böckerna. I bokhandeln finns de bland barn- och ungdomsböcker, men även vuxna läser med stor behållning.

Inga kommentarer: