fredag, mars 21, 2014

Var sak har sin tid.

Efter att ha suttit i kommunfullmäktige i 36 år varav 19 som ålderspresident bestämde jag mig i oktober förra året för att avgå. Att lämna den aktiva politiken och ägna mig åt saker jag tidigare inte haft tid till. På onsdag nästa vecka entledigades jag från mitt sista politiska uppdrag, vice ordförande i Upplands-Bro Kommunfastigheter AB. Onsdagen som var lämnade jag lokala PRO-styrelsen. Övriga föreningsuppdrag kommer jag avsluta i takt med att mandatperioden tar slut. Mina enda uppdrag framdeles kommer att vara styrelsen i Upplands-Bro Poetiska Sällskap och revisor i min bostadsrättsförening, om jag blir vald på stämman.
Mer tid i naturen, mer tid för foto, mer tid att läsa och kanske skriva, men framför allt mer tid för familj och barnbarn. Det betyder inte att intresset för politik har upphört. Jag avser att delta i debatten på olika sätt; genom denna blogg men också i Facebook, skriva insändare och att delta på möten, och jag har inte avgått som valarbetare.

Inga kommentarer: